Ceriakan Hari Mu Dengan Senyuman

Saturday, January 22, 2011

~DenTist~


SaLam...
HaLLu3...


Entri kali nie aku nak citer sal Dentist
Pagi tadi aku gi Klinik Pergigian Petaling Bahagia (KPPB) n opkos la kat Petaling Bahagia
*perhatian: bukan ospital bahagia cam kat Tg. Rambutan tu, k...
seBab musaBab yg mnyeBabkan aku tergerak ati nak gi klinik nie adalah seBab gigi aku sakit sejak mnggu lepas lg
sO, selepas mandi, saRap & memanaskan eNjen mTo, aku pn berGegas la pegi
aku gi dalam kol 8 lbih sket la sbb mak aku kate, lau gi lambat2 nanti orang raMai...
selepas 15 mnit mngharung trafik di PucHong, aku pn sampai la kat klinik tue...
selepas mngunci mTo & helmet, aku pn tRus meLuru maSuk mCm pLuru
ingat kn rmai sgt, upenye 10 org psakit pn xsampai kat dlm tue.
aku trus ke Kaunter Pendaftaran untuk mendaftar
Pas2 nurse  kat registration tu tnye, "pnah dtg x?"
aku pn jwb la "xpnh", pas2 dier xcye lak. 
dier cKp, "xkn xPnh dTg sKaLi pn?"
aku ckp, "da mmg xpnh, nk wat cmne? nie 1st time"
pas2 dier mntak ic aku, wat registration pas2 tnye lg, "saket ap?"
aku ckp, "gigi graham sakit"
dier ckp, "emph, nk tumbuh gigi la tu"
aku ckp lak, "ait? xkn da tue2 pn nk tmbuh gigi lg?"
dier jwb ngan mke srius, "ape, awk ingt gigi nie tmbuh time kcik jeke? da tue pn tmbuh lg tau"
aku ckp lak, "owh, yke? jgn la mare. mne la sy nk tau sbb sy xpnh blaja pn sal gigi nie"
pas2 dier renung ak ngan renungan yg pnuh kTajaman sprti ingin meNelan aku.
aku pn wat pndang tmpat len la.
da setel tu, dier bagi ak no GiLiran "309"
ak pn tnggu la kat dpn bilik tu.
10 mnit kmudian, no ak pn "nEk".
aKu ngan berBangga nye pn, gi la msuk n baring kat Kusi yg deRang sDiakan.
Pas2, Dentist tu tnye ak, "nIe nk Wat ap Nie?"
aku nGan pNuh kHairanan pn mnJawab, "ait? mNe La sy tau. sy bkn dokter. Dokter yg dokter, ptt nye, dokter la yg tau ap yg sorg dokter ptt wat"
Dokter pn ckp, "ok2, sbnrNye sy nk tnye, npe? ap yg sakit"
aku jwb, "ha, bru la btl. Gigi graham sy skt. Doc wat la ap yg ptt"
Doc, "ok, nga2 Luas2..." Hurm" (sambil bgtau keyword yg ak xphm kat pmbantu dier) *&^%$#^^&*
aku tny, "mNatang ap tu, doc?"  Doc pn jwb, "awk mne phm, awk bkn dokter pn" ( nah, kne kat ak blk)
Doc bgtau yg gigi aku ade karang gigi, terJadi sBb ade sisa mKanan yg da Keras.
dier ckp, dier akn cuci, tp bkn arinie, kne buat appoinment. dier bg painkiller dlu.
ak tnye, ble? dier ckp dlm bln 3.
aku ckp la lau bln 3 blh la sbb ahad nie nk kne blk Penang da sbb stdy kat Penang...
pas2, dier soh ak tnggu kat lua. ak pn tnggu dLm 5 mNit, pas2 pmbantu dier pnggil.
dier bg PainKiLLer ngan kad Temujanji.
ak pn uCap tiMe kSih n kluar.
aK tgk Kad aPpoinment, tgk date yg dtetapkn pas2 tgk kat kalender nSet...
skaLi dier tulis 26/1/2011 daaa...
PerGh!!! Doc tu da KenCing ak Laaa... baSah Pale... kate bLn 3, upe nye, RaBu dPn La...
emph, nmPk nye mmG ak xKn attEnd La...
So, ak pn BaLik ngan seNyuMan yg mNawaN sBb kNe KenCeng ngan DenTist...
Ha3...


aKu rSe smpaI siNi jeLa entrI kaLi nIe...
Renung2 kan & sLamat BeramaL

1 comment:

  1. hahaha,,,hancing lah bau ko..dh kne kencing!

    ReplyDelete