Ceriakan Hari Mu Dengan Senyuman

Sunday, March 27, 2011

goTong-Royong

 
 
 
SaLam...
haLLu3...





KaBare Wak!?!
seLamat Hari aHad 2 aLL... HeHe...
entRy kaLi niE, cTer saL goTong-Royong BengKeL yg teLah BerLangsung (mmg la da lps, lau x, nk cter camne?) 

eVent nie berlaku pada haRi Khamis, 24 March 2011...
Hari khamis adalah hari utk latihan Pendawaian bg bDk2 Pendawaian Elektrik sem 4 batch 2/09.
So, mMg kami da ready utk mulakan latihan/projek baru walaupun smalam (rabu) baru je test projek. 
mMg perkara biase la bg kami. siap je projek, trus test, pas2 bukak. esk nye, dpt projek len.
pada hari tu, lepas kami baris pagi, wat senaman n ade briefing dri pengajar Pendawaian (Pw). 
tHen, pas briefing pe sume, kami pn naik la ke bengkel. pas2, bOb (penghulu) gi amik kunci bengkel & trus bkk bengkel. xLame pas2, En. Abdullah (pengajar Sem 4) pn bagi arahan supaya kami test projek (mane yg lom test lg) pas2 bukak projek. mne yg da bukak tu, kmas bay masing2. 

Selepas rehat tgh hari iaitu kol 1 sampai kol 2, kami pn masuk ke bengkel smula.
lepas baris utk check kedatangan, kami pn masuk ke bengkel dengan harapan blh la lepak2 sbb rmai yg da siap kemas sume. 5 minit kemudian, AYAHANDA kami (en. Lah) datang. kemudian, Ayahanda mngarah kn supaya kami asing kan kondiut pvc yg elok (blh digunakan lagi) dengan yg scrap (xley pkai da) & letak dalam tong yg berasingan. aKu dalam hati, da dpt rase yg aku akan bermandikan habok pVc, ptg nie. xpela, bengkel punye pasal, ape slhnye, x? bengkel aku jgk. xdehal la... (kata2 semangat utk diri sendiri)

Kemas punye kemas, akhir nye, keje kami pn siap kol 5 ptg. mmg betul agakkan aku td. mmg betol2 aku bermandikan habok pVc. tp xPela. kRe oK la tu. bkn ari2 pn. Haha.


Ape2 pn, aku hepi sbb kje2 mengasingkn scrap tu da setel. Thanks 2 aLL Wireman sem 4 yg telah memberikan kerjasama yg cukup ManTop... Tahniah kepada anda sume!!! nGee~


*bwh nie adalah gambar2 di tempat kejadian


*trunking pvc yg diasingkn

*time aku dok dlm tong scrap

*trunking pvc

*hadi tgh potong trunking

*bermain2 adalah hobi kami

*tong utk trunking yg blh pkai

*man yg kuat main
*ape yg penting? kerjasama!


*rombongan cik kiah

*xsah lau xgurau

*Mr. aRo dengan safety glasses

*proper protection equipment (P.P.E)

*Jan yg setia dgn Cut off

*lihatlah senyuman ku yg menawan (LoL!)

*selepas beberapa jam bekerja dengan cut off

*dipenuhi habok dri ats smpai bwh


Nie jea Pics ade dLm phoNe aku. nnt aku kutip lagi dri phone bdk2 len pas2 aku post dlm nie, k...
Daaa....






Sekian...
Renung2 kan & SeLamat Beramal

No comments:

Post a Comment