Ceriakan Hari Mu Dengan Senyuman

Sunday, August 14, 2011

Majlis Berbuka Puasa Rumah Amal Limpahan Kasih

SaLam...
HaLLu3...




Bulan Ramadhan melangkah semakin jauh. Hanya tinggal 2 Minggu utk kita mengejar & mengutip sebanyak mungkin amalan yg Berlipat2 kaLi ganda dlm bulan yg Mulia ini.
DaLam mengejar amalan iBadah utk diri sendiri, jangan pula kita melupakan Golongan yang Kurang bernasib baik, tidak seperti kita. Contoh nya, Golongan Anak-anak Yatim, Golongan Fakir Miskin, Ibu-ibu tunggal & Golongan yang Layak menerima Zakat.


Pada hari Sabtu, bertarikh 13 oGos 2011 bersamaan 13 Ramadhan, Honda Wave Club (HWC) Selangor telah mengadakan Majlis Berbuka Puasa Bersama Anak-anak Yatim di Rumah Amal Limpahan Kasih, Puchong, Selangor. 





Aktiviti bermula pada waktu Berbuka Puasa (da nme pn Majlis Berbuka Puasa, kn) dimana Riders/Wavers dari HWC makan bersama Penghuni-penghuni Rumah ini. Sesudah selesai berbuka puasa, Semua Tetamu & Penghuni solat Maghrib secara berjemaah. Selesai solat, Tetamu (Wavers) disajikan dengan Persembahan Nasyid dari Kumpulan Adik-adik yang terdiri dari Penghuni-penghuni Rumah Kebajikan ini. Kemudian, ucapan sepatah dua kata dari Wakil HWC iaitu Jep (Incharge Selangor & KL). Memang sepatah dua kata dibaginye. haha. Tapi ucapan tersebut terkandung maksud yang AMAT Mendalam.  :-P


Seterusnya, kami Solat Isya' berjemaah dan kemudiannya, Solat Tawarih (bak kate Jep) berjemaah sebanyak 8 Rakaat tanpa Witir. Kata ustaz, penghuni disitu akan Solat Tahajud sebelum Sahur dan kemudian baru Solat Witir. Oleh itu, kami lakukan Solat Witir secara berseorangan. Setelah Solat, kami BerMoreh dan bermesra2 bersama Adik-adik disana. Sebelum Pulang, kami bergambar bersama-sama Penghuni disana Berserta "Jentera" Wavers Masing-masing. Sebelum pulang, kami berkumpul di My Tomyam, Putra Height untuk bermesyuarat tentang Hal-hal yang berbangkit. Selesai bermesyuarat, kami pun pulang ke Desa masing2 (amboi, desa tu) hahaha...


dibawah adalah gambar2 yang sempat aku snap, tp xbpe clear. Al-maklum la, nset murah.


Persembahan nasyid dari adik-adik

Sebahagian dari penghuni RALK

adik-adik nie bernasyid dgn penuh bersemangat

Adik-adik ber"posing" bersama Jentera  HWC 

lain-lain gambar akan menyusul selepas ini. Yang lebih clear... hehe


Sekian, Wasalam...

No comments:

Post a Comment